Regel zijn regels, ook voor het Openbaar Ministerie

Posted on Aug 16, 2014 in Nieuws

Regel zijn regels, ook voor het Openbaar Ministerie

We komen het hier op kantoor doorlopend tegen. Een dag te laat bezwaar maken en de Centrale Verwerking Openbaar Ministerie (CVOM) is onverbiddelijk, je bent te laat, regels zijn regels, jammer, gewoon betalen. Nou ligt dat genuanceerder, er kunnen altijd redenen zijn waarom je legitiem te laat was, maar daar naar luisteren doen ze toch niet. Daarvoor moeten we dan naar de Kantonrechter namens onze klanten. Uiteindelijk winnen we dan de zaak vaak alsnog maar het is zonde van al het belastinggeld dat ze daarmee verbranden!

Maar als er dan een  termijn is waar de CVOM zich zelf aan moet houden dan is dat bij het Openbaar Ministerie in Utrecht maar een “aardige suggestie”. Haast maken doen ze niet, er is geen pressiemiddel om ze te versnellen behalve een klacht indienen. En je raadt het al, ook daar doen ze weinig mee. Tot zes weken verstreken zijn en de burger stuurt hem door naar de Ombudsman. Dan opeens begint men hard te lopen. Dan zou het om een “incident” gaan en is er “per ongeluk” niet gereageerd op de klacht. Dat heet met een mooi Engels woord “Bullshit”. Want de CVOM heeft gewoon lak aan de burger. Pas zodra er een derde partij bijkomt is het probleem van de burger opeens wel hun probleem. Lezenswaardig is de case van mevrouw de Jonge die een boete kreeg, maanden moest wachten en waarbij de CVOM gewoon bikkelhard loog over een verschuldigde dwangsom.

Heb je dus ook problemen met een boete? Wordt er niet op je brieven gereageerd? Of krijg je een ridicule reactie van de CVOM? Voer je boete in op onze website en wij gaan met gestrekt been recht voor je halen!